Ohlala,thatsmynickname!
Follow Dashboard
Movie Review : My Sister's Keeper (2009)
Friday, March 16, 2012 | 0 10 org tgh komen!







Hai semua? Apa khabar? Harap korang sume sihat - sihat. Dah lama tak update sebab tak berkesempatan. Ni pon curi masa sebab nak jugak hupdate blog. Entry kali sebenarnya nak share info pasal satu movie ni yang agak best + touching. Movie ni seswai untuk korang dan lepas tengok confirm korang akan hargai orang sekeliling korang especially famili korang ;)

Tajuk movie tu ialahhhh :

My Sister's Keeper

Movie yang diterajui hebat dengan lakonan Cameron Diaz dan ramai lagi. Sebenarnyakan movie ni telah diaptasikan dari novel hasil tulisan Jodi Picoult dan berasaskan cerita yang sebenar. Movie ni pon dah lama dah ditayangkan pada tahun 2009 lagi. Korang yang hantu movie macam aku ni boleh la layan cerita yang mengayat hati dan penuh dengan moral-moral yang tersendiri. Best sangat dan tak rugi korang tengok movie ni ;)

Movie Review

Okeh, sekarang aku just nak review movie ni berdasarkan pendapat aku sendiri okeh. Jangan condem aku plak. Haha ;) Movie ni mengisahkan sebuah famili yang mempunyai 3 adik beradik. Kate merupakan anak perempuan yang sulung tetapi menderita penyakit maut iaitu acute promyelocytic leukemia. Anna (lakonan hebat Abigail Breslin) merupakan anak yang bongsu dimana kelahiran nya adalah untuk menyelamat kan nyawa kakak nya, Kate dengan menderma organ dan darah semenjak umor dia 5 tahun lagi. Sara (Cameron Diaz) merupakan ibu mereka yang pada awal nya bekerja sebagai peguam tetapi mengambil jalan untuk menjadi suri rumah sepenuh masa untuk menjaga anak sulungnya Kate. Bapa mereka bekerja sebagai seorang ahli bomba. Movie ini juga turut memperlihatkan perjalanan kehidupan dan penderitaan Kate yang hidapi penyakit Leukemia dari awal sehingga akhir hayatnya. Kemuncak klimaks movie ni apabila Anna berusia 13 tahun dan perlu menjalani pemindahan buah pinggang kepada kakaknya, Kate tetapi dia tidak mahu meneruskan pemindahan tersebut dan mengambil jalan dengan menlantikl peguam dan menyaman ibubapa nya sendiri. Sara sebagai bekas peguam bertindak membela diri dan suaminya supaya Anna menarik dakwaan tersebut serta meneruskan pemindahan. Sara seorang ibu yang tabah yang terlalu menyayangi anak perempuannya, Kate dan tidak merelakan pemergiannya. Keputusan mahkamah berpihak kepada Anna Fitzgerald dan akhirnya ibubapa mereka tahu yang sebenarnya Kate sendiri yang merancang supaya Anna menyaman mereka dan mengembalikan hak-hak Anna supaya terus hidup sihat. Akhirnya Kate pergi di atas katil hospital sambil memeluk ibunya, Sara.

Sangat touching cerita ni, korang mesti kena tengok sebab best sangat. ^.^

TRAILER MOVIE NI ;)




Novel 1st edition punyer ;)


p/s : Kalau nak dapat novel die pon buleh. Kat Malaysia ade ke? Nak satuuuuuuu ;)




xoxo ;)

Labels: ,



Older Post | Newer Post
Disclaimer


Welcome to my page blogger :)

MissSha, Cat lover

Full-time student. Last semester Degree. Currently Practical trainee in Gurun, Kedah


Diary About Stuff Site


Let's Talk!


MyRecentStories!

Cuci Mata Lagi ;)
Anak Mawi & Ekin~cumil sangat ;)
Cuci Mata Korang :)
Carta Hati :)
Jom Hilangkan Stress Anda!
Antara Telur, Lobak & Kopi
Pilih yang paling cantik
Fenomena Angry Bird ;)
Si Bunga Comel ;)
Semester Baru ;)
The Credits!

Basecode by : Nadya and Qistina
Re.Design : Miss_Hana
Re-edit & Own by : MissSha

Best View at GOOGLE CHROME!