Ohlala,thatsmynickname!
Follow Dashboard
Aku vs Kawan??
Monday, March 8, 2010 | 7 10 org tgh komen!

Baru balik dari kelas Audit.. Ngantuk plak tapi nk settle kn satu assignment lagi lepas ni... Amik mood dulu update blog kejap.. aku just nak tanya pendapat korang la kan... kite sebagai manusia yang hina ni perlu ke kite nak menghukum seseorang atas hal yang kecil... remeh temeh?? my question is.. PERLU KER???? ermm... pendapat aku la kan.. x perlu kot... sebab kite semua almaklum kite xde yang PERFECT 100%... kalau ade yg perfect 100%.. tunjuk kat aku... aku nak jugak tengok manusia yang xpernah buat silap....


Hidup ni kadang2 gila.. kadang2 seronok.... tapi itu sume depends kepada seseorng itu sebab diri die sendiri yg menentukan haluan hidup die... tadi Miss Nadzira ade terang kan pasal sume bende ade risk die yang ter sendiri.. jangan ingat dalam Audit je ade risk... huhu... Bagus Aishah... U da apply audit 'things' dalam ur blog..Keep it up!! So, kesimpulan die kat sini... dalam kehidupan kite semua ni ade risiko.. terutama dalam persahabatan....Nak berkawan pon ade risiko taw... Serius.. kalau boleh cari kawan yang boleh bersama kite susah senang.. bukan mase senang je die nak datang dekat.....


Lagi satu perlu ke kite sampai x bertegur sape dgn kawan atas sebab hal yg kecik?? kite hidup kat dunia ni bukan nk hidup sorang2 sampai mati... kite kadang2 perlukan kawan2 untuk kongsi segala masalah, susah senang bersama dan macam2 lagi kot.... kalau rase de wat salah... cepat2 mintak maaf... jgn tangguh2.. nanti jadi lain plak.. Musuh sampai mati pon susah jgk tuh...


Bercakap pasal kawan... PERLU KE kite PILIH kawan??? perlu tu memang perlu.. tapi ikut jugak la kan.... pendek kate, sendiri mau ingat ler.... xkan kite nak berkawan bersandar atas sesuatu reason.. contoh macam, errmm kawan die ni sebab die ade kete... nanti senang... leh tumpang kete die.. perlu ker weh?? bagi aku... tu bukan main reason die.. kalau die ade kete sekali pon itu BONUS kot.. hehe..... cakap sal kete ni.. pompuan sekarang pon pilih gak klau nak cri BF.. 1st thing mende die tanye.. Ade kete pe?? hehee.... Normal la tuh... Manusia2.... macam2 ragam.....


BALASAN.....


korang percaya x dengan balasan???? Aku percaye babe... TUhan kalau die x utang...mesti die bayar cash punyer.. so, pikir2 kan la... klau hari ni kite buat orang... esok luse mane nk tahu kene kat batang hidung sendiri... tapi zaman sekarang lagi bahaya, klau die dendam dengan sesorng tu dorng pakai mandrem jer.. so, jangan la kite selalu cari pasal dengan orng lain untk elak sume bende ni.. jage hubungan sesame manusia.. kawan dengan sume orang.. jangan nk pilih2 kawan... same je sume makhluk TUhan jgk... xde beze2.... Esok mati die x tanye, kawan ko pakai kete ape??? bagi adiah pe ka ko?? Ade ke??? Xde kan... kite sendiri boleh tentukan hidup kite xpayah nak harap kn orang lain.... ade probs, settle2 kn baik2... aku bukan nk cakap la... bagi aku la kan ''SORRY SEEM TO BE THE HARDEST WORD'' tu memang prinsip aku.. tapi klau aku da say sorry, tu maknenye aku betul2 ikhlas2 mintak maaf...


selama aku stay kat UiTM jOHOr ni, aku bersyukur sangat dapat kenal dengan Nadia, Paah, Ayu, Ara, yang boleh dikata kn sebagai kawan rapat la juga... (rapat ker??)hehee... walaupon slalu gak gadoh... tapi adat la tu kan gaduh mintak maaf... gaduh balik... sTandard la tu dalam rule of friendship.....


of course le aku xlupe membe2 sekampung, se sekolah dulu.. susah senang bersama kan... ingat lagi taw.... zatil, Jamilah, Hanim, sape lagi eaa... xingat r dah tua nyanyuk lak..huhu...


p/s : sorry.... jangan dendam2 yer....



Labels: ,



Older Post | Newer Post
Disclaimer


Welcome to my page blogger :)

MissSha, Cat lover

Full-time student. Last semester Degree. Currently Practical trainee in Gurun, Kedah


Diary About Stuff Site


Let's Talk!


MyRecentStories!

Family Routine =p
Aku Cemburu!!
:: Anak buah baru::
::Damai - Ito - Geng: Pengembaraan Bermula::
::Be A Ninja In 30 Seconds::
::Make-up - Simple Fast::
::Make-up - Aurora Eyes::
::Make-up - Seductive Vampire::
::Make-up - Barbie transformation::
::Your Personality::
The Credits!

Basecode by : Nadya and Qistina
Re.Design : Miss_Hana
Re-edit & Own by : MissSha

Best View at GOOGLE CHROME!